perjantai 16. tammikuuta 2015

Kesälomalla?

Huh, pikkujoulukaudesta selvitty :) Tuntui, että vauhti vaan kiihtyi kun joulu läheni. Joka yö kuitenkin tuli nukuttua, milloin muutama tunti ja milloin vähän enemmän, mutta kuitenkin. Muistan hurjilta alkuvuosilta, että meni välillä koko yö ruokaa tehdessä...ja kun sitä ryllääkkää kestää melkein se 2 kk...
Mutta nyt sitten joulun jälkeen olen ehtinyt vähän huilailemaan ja lepäilemäänkin, IHANAA!!!
Vaikkakin lapset työllistävät kyllä joka päivä, varsinkin kun olen nyt kotona, niin heitä pitää kuskata monta kertaa päivässä, olen kuin taksikuski sillä erotuksella, että on Kuomat jalassa ja pipo syvällä päässä.
Aamulla on aina vanhimmaisen kouluun vienti ja iltapäivällä pois haku ja yleensä keskimmäinenkään ei kehtaa tulla koulukyydillä kotia, kun kuulemma kestää niin kauan, vaan äitin pitää hakea...sitten on kavereille ja harrastuksiin kuskausta...
Onneksi nuorin on vielä kotona minun riemunani ja antaa äidille ISOJA haleja ja suukkoja pitkin päivää, se on sitä elämän nannaa...
Olen minä kyllä tässä saanut "risujakin" lomailusta; joku yritti saada juhlia uudeksi vuodeksi tai tammikuun alkuun; ilmoitin emaililla että olemme suljettuna (se tieto löytyy kyllä kotisivuiltammekin). Hänen mielestään olemme kovia lomailemaan, kun olemme tammikuun suljettuna :(
Mutta vaikka olisin ns. Töissäkin, olisi minun joka tapauksessa pidettävä pappilaa vähän aikaa kiinni, jotta saisin kaikki ilmoitusluontoiset asiat tehtyä sekä riisuttua pappilan kaikista joulukoristeista pois. Jokainen joka meillä on joulunaikaan käynyt, tietää että meillä on joulukoristeita :) Niitä siis oikeasti ON! Niiden raivaamiseen jo pelkästään menee useampi päivä, saati kaikki jouluverhot ja jouluiset pöytäliinat, niidenkin vaihtoon kuluu aikaa. Lisäksi varastot vedetään aikalailla nollaan ja siivotaan paikkoja.
Jos ja kun nuo näkyvät asiat saa kuntoon, niin sitten on vielä kaikki normaalit kirjanpidolliset jutut, kuten alvit, ennakonpidätykset, palkkojen ja eläkemaksujen laskemiset ja maksamiset. Kova homma on myös työntekijöiden vuosi-ilmoitusten antaminen tammikuun loppuun, niin ja anniskeluilmoituskin pitää antaa tammikuussa. Lisäksi vakuutustoimistolle pitää laskea työntekijöiden palkkoja heidän omilla kriteereillään.
Niin ja tämän vuoden hääpareille pitäisi lähettää varausmaksut ja tietopaketti hääjärjestelyistä...Kaiken lisäksi olen vähän lupaillut asiakkaille että teen uusia menuja tässä tammikuussa...kääk, aika taitaa loppua kesken...
Mutta pointti oli se, että se siitä että olemme jonkun mielestä niin kovia "lomailemaan".
Vaikka juuri tämä tammikuu pitäisi olla se minun KESÄLOMA!!! Minulla kun ei sitä kesällä juurikaan ole...
Huh, no sainpas vuodatettua...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti